Onespenari esker haurrentzako doakotasuna mantenduko da 14 urte betetzen dituzten arte, eta deskontuak egongo dira Gazte tarifetan eta bidaia ugariko gainerako abonuetan.

Bizkaiko Garraio Partzuergoak (BGP) aurtengo bigarren seihilekorako onartutako hobari-neurriak 2026ko otsailaren 20ra arte luzatzea erabaki du gaur. Honako hauek dira:

• 14 urtera bitarteko haurrek doan bidaiatzea
• Gazte tituluen tarifan % 50eko deskontua
• Gainontzeko bidaia ugariko abonu eta txarteletan % 40ko deskontua

Kontseiluan adierazi duten bezala, helburua da zenbait errege-dekretutan hiriko eta hiriarteko lurreko garraio publiko kolektiboaren inguruko neurrientzako aurreikusitako aldiak betetzea BGPk araututako txarteletan.

Hortaz, erabakiak Partzuergoko txarteletan eragina izango du 2026ko urtarrilaren 1a eta 2026ko otsailaren 20a bitarteko aldian, ezarpena urtebetez bete dadin.

2025-12-01
Eskaera bezeroaren arretarako edozein bulegotan aurkeztu behar da, eta bertan Barik pertsonalizatua gaituko da, bigarren pertsonari ordaintzeko salbuespena emanez

Bizkaiko Garraio Partzuergoak (BGPk) gogorarazten du % 45eko eta gehiagoko desgaitasuna edo mendekotasun-mailaren bat dutela egiaztatzen duten pertsonek eskubidea dutela garraio publikoan laguntzaile batekin bidaiatzeko, azken horrek bidaia-txartela ordaindu beharrik gabe.

Neurria joan den uztailean sartu zen indarrean; hala ere, espero baino motelago ari da ezartzen. Baldintzak betetzen dituzten 18.826 pertsonetatik soilik 536k —% 3 baino gutxiago— eskatu dute txartela aktibatzea. BGPren gogorarazpenarekin batera, Gizarte Ekintzako Foru Sailak gutun izendun bana bidali die onuradunei, neurriari buruzko informazioa jaso dezaten eta, bereziki, gida baten bidez berau eskatzeko jarraitu beharreko urrats guztiak ezagutu ditzaten.

Horretarako, BGPren, Metro Bilbaoren, EuskoTrenen, Bilbobusen, Bizkaibusen edo Renferen jendearentzako arreta-bulego batera joan beharko dute beren Barik txartel pertsonalizatuarekin; txartel hori ez badute, une horretan bertan eskatu ahal izango dute bulegoan.

Eskaera norberak egin dezake, NANa aurkeztuta, edo beste pertsona batek. Azken kasu horretan, ondokoa aurkeztu beharko da: titularrak sinatutako baimena, bien NAN originalak eta, eskatzaileak oraindik Barik pertsonalizaturik ez badu, argazki bat. Dokumentazioa egiaztatu ondoren, bulegoko langileek txartela gaituko dute laguntzaileari dagokion salbuespenarekin.

Laguntzailearekin bidaiatzeko, onuradunak bi aldiz jarraian pasatu beharko du bere Barik txartel pertsonalizatua baliozkotze-puntuan. Bigarren paseak ez du inolako kosturik izango, eta, horrela, laguntzailearen doako bidaia bermatuko da.

2025-10-17
Ekimen honek indartu egiten du BGPk ingurumenarekin sustapenarekin duen konpromisoa eta neurri honen bidez kutsatzen ez duten ibilgailuen eta disuasio-aparkalekuen erabilera sustatu nahi da, hiriko trafikoa arinduz.

Bizkaiko Garraio Partzuergoak (BGP) beste urrats bat eman du erakundeak mugikortasun jasangarriaren alde egin duen apustuan, kasu honetan disuasio-aparkalekuetako hirutan ibilgailu elektrikoak kargatzeko guneak jarriz: Etxebarri, Leioa eta Ibarbengoa. Hiru aparkaleku horiek Metro Bilbaok kudeatzen ditu; BECen dagoen laugarren aparkalekua Bilbao Exhibition Centrek kudeatzen du eta dagoeneko 27 karga-puntu ditu. Ekimen honek indartu egiten du BGPk ingurumenarekin eta ibilgailu elektrikoaren eta garraio publikoaren erabilera konbinatuaren sustapenarekin duen konpromisoa.

Karga-puntu berriak estrategikoki kokatuta daude Bilboko Metropoliko Trenbidearen funtsezko hiru geltokietako aparkalekuetan eta joan-etorriak metroz egiten dituzten bitartean erabiltzaileei ibilgailu elektrikoa kargatzen uzteko aukera ematen diete.

• Etxebarri: 3 karga-puntu bikoitz, horma-kargagailuen bidez.
• Leioa: zoru-kargagailuen bidez birkargatzeko 4 puntu bikoitz, markesinaren azpian kokatuta eta arku metalikoekin babestuta.
• Ibarbengoa: -1 solairuan horma-kargagailuen bidez birkargatzeko 4 puntu bikoitz, berdez seinaleztatuta egoteagatik erraz identifika daitezkeenak.

Kargatzeko zutoin bakoitzak 22 kW-eko bi konexio-puntu ditu, baterien karga azkarra ahalbidetuz. Ezaugarri teknikoen artean hauek nabarmentzen dira:

• 400 V-eko elikadura trifasikoa.
• Guztira 44 kW-eko potentzia.
• 2 motako konektoreak eta pantaila eleaniztuna, euskaraz, gaztelaniaz eta ingelesez.
• Karga-egoeraren LED seinalea.

Kargaren kudeaketa iOS eta Android gailuetarako eskuragarri dagoen EVcharge aplikazio mugikorraren bidez egiten da. App-ak aukera ematen dio erabiltzaileari eskuragarri dauden puntuak aurkitzeko, karga aktibatzeko, prozesua denbora errealean jarraitzeko eta ordainketak modu errazean egiteko. Zutoin bakoitzak QR kode bat du, aplikazioan sartzea eta konfigurazioa errazten duena.

Tarifa-politikari dagokionez BGPk bilketa ez lehenestea erabaki du, kWh-ko prezio lehiakorrarekin eta energia-kostuari egokituta, aparkalekuen eta garraio publikoaren erabilera sustatzeko helburuarekin. Neurri hau hurbileko elektrolindegietako tarifen azterketan oinarritzen da, etekin ekonomikoaren aurretik zerbitzua lehenetsiz.

Jarduketa honekin BGPk mugikortasun jasangarriagorantz eraldatzeko funtsezko eragile gisa duen eginkizuna indartzen du, intermodalitatea bideratuz eta hiri-garraioan trantsizio energetikoa babestuz.

2025-06-23
Bizkaiko garraio publikoa egokitu egin zaio urtarrilaren 28ko 1/2025 Errege Lege Dekretuaren indarraldiari, hain zuzen ere, hamalau urtetik beherako erabiltzaileentzako doakotasuna ezartzen duenari. Neurria uztailaren 1etik aurrera aplikatuko da, eta urte naturalean hamabost urte bete ez dituzten pertsona guztientzat izango da onuragarria.

Neurri horren aplikazioaren inguruan sortutako zalantzak ikusita, Garraio eta Mugikortasun Jasangarriko Ministerioak argitu du doakotasuna luzatuko dela erabiltzaileak hamalau urte betetzen dituen urteko abenduaren 31ra arte, hau da, hamabost urte bete arte.

 Onura hori lortzeko, ezinbestekoa izango da Barik txartel pertsonalizatua izatea, gaur egun hamabi urtetik beherakoentzat eskatzen den bezalaxe. Eskaerak BGPren, Metro Bilbaoren, Bizkaibusen, EuskoTrenen Bilbobusen eta Renferen aurrez aurreko arreta emateko bulegoetan egin daitezke dagoeneko. Izapidea amak, aitak edo legezko tutoreak egin behar du, adingabearen argazkia eta NANa edo familia-liburua aurkeztuta. 

Bizkaiko Garraio Partzuergoak (BGP) Errege Lege Dekretu hori aplikatzea onartu zuen joan den urtarrilaren 7an egindako Administrazio Kontseiluan. 

Adingabeentzako doakotasunaz gain, araudiak beste abantaila batzuk ere baditu Bizkaiko garraio publikoaren erabiltzaileentzat:

 • % 50eko deskontua gazteentzako abonuetan, Estatuak osorik finantzatuta.

 • % 40eko deskontua gainerako abonu eta bidaia anitzeko tituluetan, finantzaketa partekatuarekin: % 20 Estatuak estaltzen du, eta beste % 20 BGPren (% 10) eta Eusko Jaurlaritzaren (% 10) artean banatzen da. 

Neurri horiek lurraldean mugikortasun irisgarriagoa, bidezkoagoa eta jasangarriagoa sustatzeko konpromisoaren parte dira.

 

2025-06-17
BGPk LGBTI+ puntu seguruen euskal sarean parte hartu nahi izan du. LGTBI+ kolektiboaren eskubideekiko eta LGBTIfobiarik gabeko auzoak eta udalerriak eraikitzeko konpromisoa erakusten duten antolakundeek, erakundeek eta enpresek sortu dituzte sare hori.

450 gune baino gehiagok, kalean bertan, Euskadin dagoeneko "LGTBI+ points sarea" osatzen dute, Ortzadar LGBTI+ek abian jarritako LGBTI+ Puntu Seguruen Sarea, Eusko Jaurlaritzaren lankidetzarekin. Sareak ingurune seguruak, errespetuzkoak eta solidarioak eskaini nahi ditu LGBTI+ pertsonentzat, arreta berezia jarriz trans pertsonen babesean.

Sare horri atxikitako gune guztiek jarraibide argiak eta adostuak jasotzen dituzte Ertzaintzarekin, eraso-egoera baten aurrean edo laguntza-eskaera baten aurrean jarduteko. Oinarrizko printzipioen artean honako hauek nabarmentzen dira: lasaitasuna mantentzea, biktimaren kontakizuna zalantzan ez jartzea eta haren erabakiak errespetatzea. Gainera, argibide praktikoak ematen dira kaltetuei laguntzeko moduari buruz, eta, beharrezkoa bada, senideekin, larrialdi-zerbitzuekin edo erakunde-baliabideekin harremanetan jartzen dira.

Establezimenduak ezagutzeko, ikurra egongo da agerian.

Informazio gehiago: www.lgbtipointssarea.eus

2025-05-16
Erabiltzaileek dagoeneko txartel digitala erabil dezakete garraio publikoan, Renfen, Bizkaia Zubian, Portugaleteko txalupetan eta disuasio-aparkalekuetan izan ezik.
65 urte baino gutxiagoko adina dutenek erabili ahalko dute eta beharrezkoa izango da txartel pertsonalizatua izatea.

Bizkaiko Garraio Partzuergoak (CTB) Barik Mobile zerbitzua aktibatu du, txartel digitala deskargatu eta garraio publikoan egindako bidaiak mugikorrarekin ordaindu ahal izateko. Oraingoz, Android sistema eragilearekin soilik erabil daiteke aplikazioa, baina Apple-ekin lanean ari gara urtearen amaieran Iphone gailuetan ere aktibatzeko. Zerbitzu hori baliatu ahal izateko, beharrezkoa izango da Google Play Store-n aplikazioa deskargatzea eta NFC teknologia duen gailu bat izatea.

Erabiltzaileek Barik txartel pertsonalizatua izan beharko dute —alde batera utzita diru-zorroaren titulua ala aldi baterako txartela erabiltzen duten—, eta 65 urte baino gutxiago eta 15 urte baino gehiago izan beharko dituzte. BPGk proba pilotu bat hasi zuen 2020an 26 urtetik beherako gazteekin, eta orain 65 urte baino gutxiagoko adina dutenei ere zabaldu die aukera; horrenbestez, Gizatrans titulua dutenek hilabete batzuk itxaron beharko dute oraindik Barik Mobile erabili ahal izateko.

Txartel digitala garraio publiko guztietan erabili ahal izango da, Renfen, Bizkaia Zubian (igarotzeko plataforman), Portugaleteko txalupetan eta Metro Bilbaoren Etxebarriko, Leioako, Ibarbengoako eta BECeko autoetarako disuasio-aparkalekuetan izan ezik, horietan txartel fisikoa erabiltzen jarraitu beharko baita espazio horietako makinak egokitu arte.

Barik Mobile aplikazioak informazio zehatza jasotzen du, hala nola egindako azken mugimenduak, kargaren egiaztagiriak, MovEuskadi bidaien planifikatzailea, Bizkaiko garraioaren mapa eta Barik sistemaren informazio guztia. Horretarako, alta eman beharko da, eta BPGren aplikazioan eta webgunean sartzeko erabiltzailea eta pasahitza sartu beharko dira. Halaber, tituluak kargatu eta aldi baterako tituluen eremuak handitu ahal izango dira aplikaziotik bertatik.

Edozein Barik txartel anonimo pertsonalizatzeko aukera dago garraio-operadoreen Jendearen Arretarako bulegoetan; horrez gain, webgunerako sarbidea aktibatuko da bertan.

Informazio gehiago BGPren webgunean - https://bit.ly/4c0mJFF -, 900 840 655 telefonoan eta email barikctb@cotrabi.eus

2025-03-18
Bizikleta pribatuaren erabilera indartzea da helburua, garraio publikoaren osagarri gisa erabili dadin
Datozen hilabeteetan Ansio eta Ibarbengoara hedatuko da ekimena, eta ondoren beste geltoki batzuk etorriko zaizkio atzetik, Bilboko batzuk, besteak beste.

Bizkaiko Garraio Partzuergoak (BGP) bere lehen disuasio-aparkalekua jarri du martxan Leioako metro-geltokian. Azpiegitura berri horren helburua da herritarrak metro-geltokietara bizikleta pribatuan eta patinetean joan daitezen sustatzea, ondoren metroa lasai asko har dezaten, jakinik haien jabetza eguraldi txarretik eta balizko kalte edo lapurretetatik babestuta dagoela. Azpiegitura berriak erabilera pribatuko hogei bat bizikleta eta patinete hartzeko lekua du, aldundiaren Bizkaibizi zerbitzuaren (herriarteko bizikleta publikoak) osagarria baita.

Datozen hilabeteetan Ansio eta Ibarbengoako geltokietan bizikletetarako beste bi aparkaleku irekitzeko asmoa du BGPk, ibilgailuen aparkalekuak dauden lekuetan. Gerora, aparkalekuak pixkanaka zabalduko dira Plentzia, Urduliz, Sopela, Algorta eta Etxebarri udalerrietara, baita Bilboko zenbait geltokitara eta hiriguneetara ere.

Bizikleten aparkalekura sartzeko eta bertatik irteteko, barik pertsonalizatua eduki behar da; horrela, azpiegituraren sarrera eta irteera guztiak erregistratuta geratuko dira. Barruan, erabiltzaileak bere bizikleta edo patinetea giltzatuko du, eta, garraio publikoa erabiltzen duen bitartean, bateriak kargatzeko aukera izango du horretarako prestatutako entxufeetan.

Aparkalekua erabiltzeko, gutxienez bidaia bat egin beharko da metroz. Azpiegituraren ordutegia Metro Bilbaok zerbitzua emateko ezarritako berbera izango da; hau da, ezin izango dira ibilgailuak ezarritako ordutegitik kanpo utzi edo jaso. Prezioa doakoa izango da zerbitzua ezagutu arte, eta, ondoren, prezio sinbolikoa aplikatuko zaie erabiltzaileei.

Bizikleta edo patinetea aparkatzeko gehieneko denbora ondoz ondoko lau egunekoa izango da. Denbora hori igarotakoan, BGPk ibilgailua eraman ahal izango du, giltzarrapoa deuseztatu ondoren, aparkalekua libratu eta beste pertsona batek erabili ahal izan dezan. Hamabost egun igarotzen badira jabeak ibilgailua erreklamatu gabe, irabazi-asmorik gabeko gizarte-erakunde bati emango zaio. Horrez gain, isunak edo zaintza-kostuak ezarri ahal izango dira azpiegitura behar ez bezala erabiltzeagatik.

Aparkabizi Leioa
2025-03-12